پایان نامه و مقاله و تحقیق

دانلود کن لذت ببر

پایان نامه و مقاله و تحقیق

دانلود کن لذت ببر

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کودکان تیز هوش و پر استعداد در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کودکان تیز هوش و پر استعداد
مبانی نظری کودکان تیز هوش و پر استعداد
فصل دوم پایان نامه کودکان تیز هوش و پر استعداد
مطلب در مورد کودکان تیز هوش و پر استعداد
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کودکان تیز هوش و پر استعداد در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

 

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

 

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

 

 

کودکان تیز هوش و پر استعداد 

پژوهش­های روانشناسی حاکی از آن است که همه کودکانی که به دنیا می­آیند دارای توانایی­های بالقوه خدادادی هستند، اما این توانایی­ها به دلایل گوناگون وراثتی و محیطی در برخی بیشتر و در بعضی کمتر است و توزیع هوش و استعداد با توجه به تحقیقات انجام گرفته نشان دهنده ی آن است که اکثریت افراد جامعه دارای هوش و استعداد متوسط و اقلیتی دارای هوش و استعداد بالاتر از متوسط و اقلیت دیگر دارای هوش و استعداد کمتر از هستند. لذا کودکان تیزهوش در مقایسه با کودکان عادی از توانایی­های ویژه­ای برخوردار هستند، به آموزش و پرورش ویژه ای نیز نیاز دارند(میلانی فر، 1385). دانش­آموزان تیزهوش گروه ناهمگونی هستند که دارای استعدادها و توانایی متنوعی هستند. آنها به وسیله توانایی استثنایی خود در حیطه­های عاطفی، فیزیکی و شناختی شناخته می‏شوند(موراوسکا و ساندرز، 2009). پژوهشگران ارتباط بین جنبه های شناختی، هیجانی و اجتماعی کودکان باهوش را به خوبی شناخته و اظهار کرده اند که کودکان باهوش نیازمند حمایت معنی دار در طی دوران کودکی هستند یعنی زمانی که می توانند در جنبه های مختلف رشد کنند، هستند(براکن و بروان، 2006).


2-2-1- تفاوت های دانش آموزان تیزهوش و عادی

2-2-1-1- پنج عامل بزرگ شخصیت و دانش آموزان تیزهوش و عادی

شخصیت به عنوان سازمانی درون سیستم­های عاطفی، احساسی، شناختی و مفهومی فرد تعریف شده است که تعیین کننده واکنش­های منحصر به فرد انسان به محیط است(دول و اسکرودر، 2001) و به الگوی نسبتاً ثابت حالت­های ثابت و رفتارهایی که بیانگر تمایلات فردی شخص می­باشد، اشاره دارد. شخصیت از عناصر درونی و بیرونی(مکشین و ون-گلینو، 2003) متأثر می­باشد. هنگامی که از شخصیت افراد بحث می­شود، در واقع به مجموعه‏ی نسبتاً ثابتی از احساسات و رفتارهایی اشاره داریم که اساساً تحت تأثیر عوامل محیطی و ژنتیکی شکل گرفته­ اند(ایوانسویچ و میتسن، 2002). یکی از نظریه های شخصیت نظریه­ی پنج عاملی شخصیت است. اساس مدل پنج عاملی بر مولفه­های برون­گرایی، روانرنجوری، گشودگی نسبت پذیرش تجربه،مقبولیت و وظیفه شناسی می ­باشد(پروین و جان، 2000،  ترجمه جوادی و کدیور، 1381). عامل شخصیت در بسیاری از موارد نقشی بسیار مهم و قابل توجه دارد. خصوصیات شخصیتی در حقیقت، به عنوان محرک­های خلق و خو، راه دستیابی به هدف، تلقی می­شوند. به این معنا که این خصوصیات انسان را مستعد انجام رفتارهای مختلف در موقعیت‏های خاص می­نماید(کالیگوری، 2000). در پژوهش نریمانی، عینی، دهقان، غلامزاده و صفاری نیا(1392) نتایج نشان داد که دانش آموزان تیز هوش از وظیفه شناسی و خودکار آمدی بالاتری نسبت به دانش آموزان عادی برخوردار اند که این امر در تعهد نسبت به انجام کارهای درسی و مسئولیت پذیری بالاتر و به نوبه ی خود با سلامت این گروه در ارتباط است.

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد