پایان نامه معرفی و بررسی عوامل موثر در میزان نفوذ آبهای زیرزمینی به داخل تونلهای معدنی در 89 صفحه ورد قابل ویرایش
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن در 45 صفحه ورد قابل ویرایش
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مهندسی نرم افزار و روشهای آن 7
1-1 مهندسی نرم افزارچیست ؟ 7
2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته 7
3-1 شیء گرایی ومهندسی نرم افزار شیء گرا 8
4-1 معرفی Unified Modeling Language 8
5-1 تصورات غلط دررابطه با Rational Unified Process 9
فصل دوم
مقدمه ای بر( RUP)RationalUnified Process 11
1-2 RUP چیست ؟ 11
2-2 اصول ضروری RationalUnified Process 11
3-2 RUP وچرخه تکرار 12
4-2 فازها، اهداف ونکات اصلی 14
- فازشروع ( Inception ) 14
- فازشناخت ( Elaboration ) 15
- فازساخت (Constructin) 15
- فازانتقال ( Transition ) 15
5-2 نکات اصلی 15
- چهارعنصراصلی مدل سازی 15
6-2 نقش ها، فعالیت ها ومحصولات وجریان های کاری 16
- نقش ها(Roles ) 16
- فعالیت ها(Activites) 16
- محصولات (Artifacts ) 17
- جریان های کاری (Workflows ) 17
7-2 عناصردیگرموجود در RUP 17
8-2 ساختارایستای RUP 18
9-2 اصول RUP (جریان کاری ) 18
10-2 تعریف کلی RUP 19
11-2 چگونه می توان از RUPنهایت استفاده راکرد 19
12-2 مواردضروری دریک پروژه RUP 20
1-12-2 توسعه دید ونگرش 20
2-12-2 مدیریت برای اهداف 21
3-12-2 شناسایی وامکان سنجی ریسک ها 22
4-12-2 عوامل مورد پیگیری 22
5-12-2 امتحان کردن حالت تجاری 22
6-12-2 طراحی معماری قطعات سیستم 23
7-12-2 مراحل ساخت وآزمایش محصول 24
8-12-2 تصحیح وبازبینی نتیجه ها 24
9-12-2 مدیریت وکنترل تغییرات 24
10-12-2 مهیا کردن پشتیبانی ازکاربر 25
13-2 چرخه اصلی Rational Unified Process 25
1-13-2 تصورغلط 25
2-13-2 نکته مهم 26
3-13-2 جریان های کاری غیرثابت 27
فصل سوم
فازهای RUP 28
1-3 مقدمه 28
2-3 فاز Inception 28
1-2-3 فعالیت های لازم وضروری درفاز Inception 29
2-2-3 حیاتی ترین نکات (گلوگاه ها) درچرخۀ حیات Inception 30
3-2-3- ارزیابی معیارها وضوابط 30
4-2-3 خروجی های الزامی فاز Inception 31
5-2-3 طرح توسعه نرم افزار (Software Development Plan ) 31
6-2-3 خروجی های اختیاری فاز Inception 33
3-3 فاز Elaboration 33
1-3-3 فعالیت های ضروری درفاز Elaboration 34
2-3-3 ساختارچرخه حیات فاز Elaboration 35
3-3-3 ارزیابی معیارها 35
4-3-3 محصولات وخروجی های الزامی این فاز 36
5-3-3 خروجی های اختیاری این فاز 38
4-3 فازساخت Construction 39
1-4-3 ذهنیت مقدماتی ازفاز Constructin 39
2-4-3 فعالیت های ضروری درفاز Constructin 40
3-4-3 نکات مهم درفاز Constructin 40
4-4-3 معیارارزیابی 40
5-4-3 خروجی های الزامی فاز Constructin 41
6-4-3 خروجی های اختیاری فاز Constructin 42
5-3 فاز انتقال Transition 42
1-5-3 فعالیت های ضروری فاز Transition 44
2-5-3 ارزیابی معیارها 44
3-5-3 خروجی های فاز Transition 45
منابع و مأخذ 47
چکیده
با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از کامپیوتر و ضرورت توسعه و فراگیری علوم و فنون مربوط به آن به ویژه در زمینه مهندسی نرم افزار و با توجه به فقدان مطالب و منابع در این زمینه، بر آن شدیم تا گامی هرچند کوچک اما سازنده در این زمینه برداریم. مطالبی که پیش روی دارید حاصل تحقیقات مطالعات و گردآوری نکات مهم و اساسی در زمینه توسعه مهندسی نرم افزار به روش RUP می باشد. امید است که حاصل تلاش مان موثر و مفید واقع شود.
فصل اول
مهندسی نرم افزار وروش های آن
1-1 مهندسی نرم افزار چیست ؟
مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد .
درواقع مهندسی نرم افزارفرایند تولید نرم افزار براساس فهم مسائل ومشکلات ، دستیابی به راه حل ها ودستیابی به تئوریها ، روش ها وابزارهای مورد نیاز ودرانتها رسیدن به هدف مطلوب می باشد .
مهندسی نرم افزارباید درطول ساخت ، نگهداری توسعه وانفصال یک نرم افزار برهمه عملکردها نظارت داشته باشد .
2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته
در رهیافت طراحی نرم افزار بر اساس روش ساحت یافته، ابتدا به مسئله در حالت کلی نگاه می شود، آنگاه مسئله به قسمت های کوچکتر شکسته می شود، این کار آنقدر تکرار می گردد تا مسائل خرد شده به اندازه کافی قابل فهم و ساده باشند. این مراحل به تجزیه عملیاتی معروف است. بیشتر اجزاء (توابع) در این روش نیاز به داده ها دارند که در سیستم عملیات در بانک های اطلاعاتی نگهداری می شوند. در واقع در این روش داده ها و توابع عملیاتی از هم تفکیک می گردند. پس از حل مسائل کوچکتر و ترکیب آنها با هم، مسئله اصلی قال حل خواهد بود.
مشکل اساسی در این رهیافت این است که اگر مسائل پیچیده باشد، سیستم در نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می شود. اگر در این سیستم ها نیاز باشد که تغییری صورت گیرد، این تغییر در مکان های زیادی باید اعمال گردد. در این صورت مشکلات تقریباً بزرگی به وجود می آید.
مهندسی نرم افزار ساخت یافته نیز بر اصول ذکر شده فوق مبتنی است. از جمله متدلوژی های مهندسی نرم افزار می توان به دو روش
( (structured Systems Analysis & Design Method SSADM روش تحلیل و طراحی سیستم های ساخت یافته و (Jackson System Development) JSD توسعه سیستم جکسون، اشاره نمود.
3-1 شی ء گرایی و مهندسی نرم افزار شیء گرا
از دید شیء گرایی داده ها و توابع به هم مرتبط هستند و در یک ماژول قرار می گیرند. در واقع هریک از این ماژول ها که مجموعه داده ها و توابع هستند که شیء نامیده می شوند. اشیاء در دنیای واقعی نیز می توانند به وسیله دو چیز مشخص گردند (مشخصه و رفتار).
اصول بنیادی که در شیء گرایی با آن مواجه هستیم، اشیاء، کلاس ها و وراثت می باشند. ایده شیء گرایی نیز به دنیای مهندسی نرم افزار راه یافته است و بر این اساس روش های مختلف مهندسی نرم افزار به وجود آمده است. که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- (object Modeling Technique) OMT
- (Real – time Object – Oriented Modeling ) ROOM
-Object – Oriented Software Engineering ) OOSE)
-(Unified Modeling Language) UML
بدلیل آنکه از UML در مراحل توسعه نرم افزار (RUP) استفاده می گردد، در این قسمت جا دارد که در مورد UML توضیحات بیشتری بدهیم.
قیمت فایل فقط 6,000 تومان
پایان نامه بررسی طراحی وپیاده سازی یک سیستم Etest در 55 صفحه ورد قابل ویرایش
قیمت فایل فقط 3,700 تومان
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
مقدمه ................................................................................................................................................. | 1 |
فصل یکم - نگاه کلی به سیستم های مدیریت آزمون آنلاین.................................................................................................................................................. | 3 |
1-1- سیستم هایOTMS و ویژگی آنها .......................................................................................... | 3 |
1-2- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه........................... ............................................................ | 4 |
1-3- مشخصات اولیه سیستم................... ....................... ................................................... ............... | 5 |
فصل دوم- بانک اطلاعاتی.................................................................................... ............................................................................................................................................................... | 7 |
2-1- MYSQL ....................................................................... ........................................................ | 7 |
2-1-1- انتخاب پایگاه داده و برتری های MYSQL ................................................................. .... | 7 |
2-1-2- رقبای اصلی MYSQL ................................................................................................ .... | 9 |
2-2- طراحی بانک اطلاعاتی آزمون ...................................... ............................................... ............. | 11 |
فصل سوم- زبان برنامه نویسی PHP................................................................. ................... ............................................................................................................................................................... | 17 |
3-1- PHP.......................................................................................................... .................... .......... | 17 |
3-1-1- بررسی قابلیت های PHP.......................................................... .......................................... | 18 |
3-1-2- مقایسه PHP با سایر زبان ها............................................................................................... | 19 |
3-1-3- معایب PHP........................................................................................................................ | 23 |
3-2- Form Validation..................................................................................................................
| 26 |
3-3- استفاده از Sessionها.......................................................................................................... ......
| 27
|
فصل چهارم- آشنائی با سیستم مورد نظر............................................................................. ..................... .......................................................................................................................................... 4-1- روند کلی برگزاری آزمون........................................................................................................... 4-2- آموزش گام به گام کار با سیستم............................................... .................................................. 4-2-1- بخش مدیریت(مدیر سیستم)............................................... ...................................................................................... 4-2-2- بخش مدیریت(مربی)............................................... .................................................................. 4-2-3- بخش داوطلبان............................................... ................................................................................................................................................................. | 34
34 35
35
38
41 |
فهرست شکلها
عنوان | صفحه |
شکل 2-2- جداول بانک اطلاعاتی و روابط بین آنها ................................................................................ . | 11 |
شکل 3-2- Form Validation ............................................................................................................ | 27 |
شکل 3-3- استفاده از Sessionها ............................................................................................ ............... | 32 |
شکل 4-2- بخش مدیریت.......................................................................................................................... | 36 |
شکل 4-2-1- آزمون های موجود...................................................................... ....................................... | 37 |
شکل 4-2-2- بخش مدیریت(مربی)........................................................................................................... | 38 |
شکل 4-2-2- افزودن آزمون..................................................................................................................... | 39 |
شکل 4-2-2- افزودن سوالات..................................................................................... ............................. | 40 |
شکل 4-2-3-بخش داوطلبان...................................................................................... .............................. | 41 |
شکل 4-2-3- مشخصات آزمون............................................................................................................... | 42 |
شکل 4-2- 3- آغاز آزمون...................................................................................................................... | 43 |
شکل 4-2-3- نتایج آزمون...................................................................................................................... | 44 |
فهرست جدولها
عنوان | صفحه | |
جدول1-2- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه.............................................................................................................. | 5 | |
در آستانه قرن بیست و یکم به دلیل گسترش الکترونیک، آنچه بیش از همه در امر اطلاع رسانی مدنظر است، دیجیتالی کردن اطلاع رسانی است که از طرق مختلف می توان به این هدف دست یافت. یکی از جدیدترین روش ها، اطلاع رسانی از طریق شبکه جهانی اینترنت می باشد.
از سوی دیگر امروزه با گسترش روزافزون علم و صنعت کامپیوتر در تمام سطوح جامعه از امور فردی گرفته تا اجتماعی شاهد جریانی هستیم که از آن به عنوان مکانیزه شدن یاد می شود. جریانی که خود ملاک و معیاری برای سنجش میزان کارایی امور قرار داده است، به طوری که اگر فعالیت و عملیاتی مکانیزه نباشد، هیچ گونه ابزاری برای مقایسه خود ونیز رقابت با دیگر سیستم های مشابه را نخواهد داشت. جریانی که اگرچه ممکن است برای خواستاران آن هزینه بر باشد ولی آینده ای روشن را برای ارتقا آن ترسیم خواهد کرد.
در این راستا جامعه طیف وسیعی از فعالیت های خود را با شرایط جدید وفق داده است و سازمان ها مکانیزه کردن سیستم های خود را تنها وسیله، برای خدمت دهی مناسب به خارج از سیستم و تامین محیطی ایده آل برای کارکنان درون سیستم خود می دانند.
با توجه به آنچه خواندید، یکی از مظاهر تلفیق مکانیزاسیون و اطلاع رسانی، وب سایت است.در حقیقت طراحی وب کار مشکل و پیچیده ای است، چرا که موضوع اصلی آن معماری اطلاعات و طراحی جریان کاری است که هیچ کدامشان را نمی توان استاندارد کرد.
طراحی سوالات یک آزمون، چاپ کردن و تکثیرآن ها به تعداد مورد نیاز،برگزاری آزمون به روش سنتی،تصحیح اوراق و اعلام نتایج مدتها پس از برگزاری آزمون از مشکلات عمده اساتید،معلمین ومدرسین و حتی داوطلبان شرکت در آزمون است.
اما امروزه با عمومی ترشدن استفاده از رایانه ها، می توان انتظار داشت در مراکز برگزاری آزمون،تعداد قابل توجهی رایانه، در دسترس باشد. حال اگر بتوان با توجه به توانائی بالای رایانه ها شرایطی فراهم کرد تا مشکلات مذکور، کمتر و درکل، سرعت برگزاری یک آزمون تا حد ممکن سریعتر شود، می توان از بسیاری از اضافه کاری ها اجتناب نمود.
پروژه ای که قرار است با همین هدف طراحی و پیاده سازی شود یک" سیستم مدیریت آزمون آنلاین" است تا جایگزین مناسبی برای روش های سنتی برگزاری آزمون گردد.
استفاده از این سیستم های OTMS (Online Test Management System)،روز به روز در حال گسترش است و امروزه بسیاری از موسسات معتبر دنیا با استفاده از این نوع سیستم ها آزمون های خود را به صورت Internet_Based Test به اجرا در می آورند.
آزمون هائی از قبیل TOEFL،IELTS و...از این دست آزمون ها هستند.
در نهایت با توجه به آنچه در ابتدا درباره اهمیت اطلاع رسانی و ارتباط پویا با کاربران در شبکه ایترنت گفته شد و همچنین افزایش روزافزون اهمیت Web Apps تصمیم بر آن گرفته شد تا وب سایتی پویا طراحی شود تا بتواند نیازهای مورد نظر را برآورده سازد.
قیمت فایل فقط 3,700 تومان
پروژه بررسی طراحی و ساخت سیستم اعلان و اطفاء حریق در 42 صفحه ورد قابل ویرایش
قیمت فایل فقط 4,700 تومان
پایان نامه کارخانجات و کارگاههای جدید در مهاجا
قیمت فایل فقط 4,000 تومان
پایان نامه کارخانجات و کارگاههای جدید در مهاجا
خلاصه تحقیق:
که علیرغم تلاش مسئولین لجستگی در بهینه سازی این قسمت آنطور که انتظار می رفت این کارخانه ها نتوانسته اند به نحو شایسته ای در پشتیبانی لجستکی یگانهای نهاجا و همسو با سایر یگانهای پشتیبانی کننده حرکت نمایند. لذا موضوع انتخابی این تحقیق وضعیت کارخانجات موجود در نهاجا میباشد و در این رابطه تعیین عوامل مؤثر در کاهش کارآئی کارخانجات موجود در نهاجا مورد مطالعه قرار گرفته است و بر این اساس عواملی چون تجهیزات موجود، ساختار سازمانی، وضعیت ایمنی و وضعیت آموزش فعلی کارکنان بعنوان متغیرهای مستقل انتخاب و کاهش کارآئی کارخانجات بعنوان متغیر تابع (وابسته) درنظر گرفته شدند. فرضیه های مورد مطالعه در این تحقیق به شرح زیر می باشد.
1- میزان آموزشهای ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات کارخانجات موثر است.
2- میزان تجهیزات واگذاری به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات مؤثر است.
3- میزان ایمنی اعمال شده در سطح کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
4- میزان آگاهی مدیران کارخانجات در بالارفتن کارآئی کارخانجات فراتر است.
5- ساختاری سازمانی کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات موثر است.
اهداف تعیین شده در این تحقیق به شرح زیر میباشد.
1- تعیین میزان بار دفتر آموزش ارائه شده به کارکنان کارخانجات در بالا رفتن کارآئی کارخانجات.
2- تعیین میزان تاثیر تجهیزات واگذار شده به کارخانجات در بالا رفتن کارآئی آنها
3- تعیین میزان تاثیر آگاهی مدیران کارخانجات در کارآئی کارخانجات
4- تعیین میزان ساختار سازمانی کارخانجات در کارآئی آنها
5- تعیین میزان تاثیر ایمنی کارخانجات در اجرای کارآئی کارخانجات نهاجا
برااس متغیرها و فضیه های معرفی شده پرسشنامه ای به تعداد 11 سؤال 5 گزینه ای تنظیم و بین 30 نفر از مسئولین و متخصصین دست اندر کار کارخانجات نهاجا توزیع گردید و پس از تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات که با استفاده از جداول، نمودار، میانگین، انحراف معیار و آزمون (مجذور خی دو) انجام شد مشخص گردید که متغیرهای ذکر شده در کارآئی کارخانجات تاثیر دارند و فرضیه ها تدوین شده مورد تایید قرار گرفتند و از طرفی آزمون (مجذور خی دو) نشان داد که یک رابطه معنی داری از نظر آماری بین تفاوت فراوانیهای مشاهده شده و مورد انتظار در هر یک از پاسخهای سئوالات پرسشنامه وجود دارد که بر این اساس نتایج حاصله به شرح زیر می باشد.
با تجزیه و تحلیل سئوالات نشان می دهد که میزان لاموزش ارائه شده به کارکنان در حد خیلی کم و تا حدودی وضعیت در سیستم آموزش وجود دارد و هم چنین در مورد میزان تجهیزات واگذاری مشخص گردید که 7/66 درصد معتقد هستند که تجیزات واگذاری در حد کم و تا حدودی میباشد که نشاندهنده ضعف در فراهم نمودن تجهیزات در کارخانجات ذوب آهن میباشد و هم چنین 3/77% معتقد هستند که تجهیزات کارخانجات قالب سازی در حد کم و تا حدودی که اینهم نشاندهنده ضعف در میزان تجهیزات موجود در این کارخانه می باشد.
و 7/76 درصد معتقد بودند که ایمنی کارخانجات در حد کم و تا حدودی میباشد که نشاندهنده صنعت های ایمنی کارخانجات ذوب فلزلت نهاجا می باشد. و 3/73 درصد متقد بودند که ایمنی کارخانجات قالب سازی و تراشکاری در حد کم و تا حدودی میباشد مه فقدان ایمنی کافی را در تین بخش نشان می دهد.
و 4/83 درصد معتقد بودند که وضعیت آموزشی کارخانه ذوب فلزات در حد کم و خیلی کم میباشد و هم چنین 90% معتقد بودند که آموزش در کارخانه تراشکاری و قالب سازی در حد کم و خیلی کم میباشد که نشاندهنده ضعف آموزشی در این کارخانجات می باشد.
و 3/83 درصد معتقد بودند که نحوه مدیریت و توان مدیران در حد کم و خیلی کم میباشد (ث) که نشان از ضعف مدیریت در این کارخانجات میرود.
و پیشنهادات در مورد برطرف کردن نارسائیها در این تحقیق ارائه گردید که در فصل پنجم به آنها اشاره گردیده است.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
فصل اول: مقدمه |
|
بخش اول: مقدمه |
|
بخش دوم: بیان و تشریح مسئله مورد تحقیق |
|
بخش سوم: هدف از انجام تحقیق |
|
بخش چهارم: اهمیت موضوع مورد مطالعه |
|
بخش پنجم: زمینه ها و فرضیه های اهم |
|
فصل دوم: مطالعه منابع |
|
بخش اول, مطالعه تحقیقهای انجام شده قبلی |
|
بخش دوم: مصاحبه با افراد صاحب نظر |
|
بخش سوم: مطالعه منابع و مدارک مرتبط با موضوع تحقیق |
|
فصل سوم: روش اجرایی تحقیق |
|
بخش اول: جامعه مورد تحقیق |
|
بخش دوم: نمونه و رفتارهای نمونه گیری |
|
بخش سوم: تعاریف عملیاتی متغیرهای مورد تحقیق |
|
بخش چهارم: تعیین روش های جمع آوری اطلاعات مورد نیاز |
|
بخش پنجم: روش تجزیه و تحلیل اطلاعات |
|
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات: |
|
فصل پنجم: نتایج پیشنهادات و محدودیتها در عمل |
|
بخش اول: نتایج |
|
بخش دوم: پیشنهادات |
|
بخش سوم: محدودیتها در عمل |
|
پیوست ها: |
|
پرسشنامه |
|
فهرست منابع |
|
قیمت فایل فقط 4,000 تومان