پایان نامه و مقاله و تحقیق

دانلود کن لذت ببر

پایان نامه و مقاله و تحقیق

دانلود کن لذت ببر

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس در 40 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارافرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
طرح توجیهی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
دانلود پروژه کارگاه خیاطی و طراحی لباس
دانلود کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
طرح توجیه فنی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
توجیه اقتصادی کارگاه خیاطی و طراحی لباس
کارگاه 
خیاطی 
 طراحی
 لباس
دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 516 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس در 40 صفحه ورد قابل ویرایش

1- 1 مقدمه :

خیاطی یکی از مشاغلی است که از دیر باز مورد توجه ایرانیان بوده است ، تولید پوشاک در دوره های گوناگون شکل و شمایلی متفاوت داشته است ، امروزه بازار خیاطی با استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاههای پیشرفته و کارخانه های عظیم بسیار متفاوت با گذشته است ، ولی همچنان استفاده از پوشاک تولیدی کارگاهها در همه دنیا رواج دارد ، کارگاه خیاطی در ایران تاریخچه ای بیش از 150 سال دارد ، امروزه کارگاهها نیز مانند سایر بخش ها مدرن شده و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سعی در آموزش خیاطی به روش نوین می نمایند .

 

 

1 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

کارگاه خیاطی

 

 

محل اجزا :

استان

شهرستان

بخش

روستا

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 3 مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

 

 

 

 

 

1 4 دلایل انتخاب طرح :

کارگاه خیاطی یکی از مشاغلی است که در زمینه آموزش شغل به هنرجویان فعالیت می کند ، این طرح می تواند در دراز مدت بسیاری از مشکلات اشتغالزایی را در قشر خاصی برطرف نماید . تولید البسه در کارگاهها و ارائه آن به بازار می تواند کسب و کار خوبی را برای متقاضیان فراهم نماید .

 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

خودکفایی ، شکوفایی صنایع ، اشتغالزایی قابل توجه ، سوددهی مالی و بسیاری موارد دیگر از موارد مفید بودن طرح برای جامعه میباشد و همچنین نشان دادن این مطلب که طرح و ایده نو و خلاقانه همیشه می تواند باعث موفقیت باشد.

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

از آغاز پیدایش انسان ، همواره چگونگی پوشش و نجات او از سرما مطرح بوده است. مصریها نزدیک به  ۵۵۰۰  سال پیش هنر ریسندگی و بافندگی پنبه را آموختند و چینیها با پرورش کرم ابریشم در حدود  ۳۶۰۰  سال پیش مشکلات پوشش خود را حل کردند. در سده هفدهم دانشمند انگلیسی به نام رابرت هوک  "Robert- Hooke" پیشنهاد کرد که می‌توان الیاف را با توجه به شیوه‌ای که کرم ابریشم عمل می‌کند تولید نمود.پس از آن ، یک بافنده انگلیسی به نام لویزشواب  Lois- Schwabe توانست الیاف بسیار ظریف شیشه را با عبور شیشه مذاب از منافذ بسیار ریز تهیه نماید. پس از چندی ، سایر دانشمندان موفق به استخراج سلولز چوب و در نتیجه تولید الیاف شدند در سده‌های هجده و نوزدهم، همراه با انقلاب صنعتی ، رسیدگی و بافندگی مبدل به تکنولوژِی تهیه پارچه از الیاف گوناگون طبیعی و مصنوعی شد.

 

نساجی و پارچه بافی و خیاطی و خیاطی یکی از صنایعی است که از دوره های بسیار نخستین مورد توجه انسان قرار گرفته ، ایجاد صنعتی برای تولید پارچه ها و استفاده در تولید پوشاک مودم از قدیم رایج بوده است ، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی کارگاه ها و کارخانه های نساجی و پارچه بافی و خیاطی و خیاطی نیز پیرفت کردند و این پیشرفت در زمینه های تنوع تولیدات ، رنگ و کیفیت تولید و نحوه تولید بوده است ، این طرح در استان در چندین مرحله اجرا شده است ، چند مورد از موارد اجرا شده این طرح هم اکنون وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد ولی موارد نیز هستند که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هستند .

 

 

آموزش اندازه گیری دامن و شلوار

آموزش الگوی دامن به صورت سایز بندی و شخصی دوزی و نحوه تنگ کردن آن

 

دامن ، مادر الگو

در چهارسایز اصلی، سایز به اضافه 10 نصف دور باسن و سایز منهای 3 نصف دور کمر. برای برش دامن مستطیلی به طول قد دامن و به عرض 4/1 دور باسن +1 برای پیش و 4/1 دور باسن منهای 1 برای پشت رسم می کنیم. از کمر باسن بزرگ را که نصف سایز می باشد می کشیم و سپس نصف آنرا باسن کوچک می نامیم، 5/3 سانت از پهلو علامت زده با خط کش آستین به باسن بزرگ وصل می کنیم وسط بالای دامن سه سانت علامت زده ، برای پیش دو سانت از باسن کوچک پایین تر و برای پشت سه سانت مانده به باسن بزرگ علامت زده و ساسون را می کشیم. ساسون را می بندیم و پیش از وسط نیم سانت تا ساسون و پشت را از وسط یک سانت تا درز بغل بصورت منحنی خالی می کنیم. در شخصی دوزی و یا سایزهای دیگر 4/1 دور کمر را همراه باضافه و منهای یک و مقدار ساسون در پیش و پشت علامت زده در صورت زیاد و کم شدن فاصله تا پهلو با دادن دو ساسون و یا کم کردن مقدار ساسون فاصله را تا پهلو به حدود 5/3سانت می رسانیم.

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه خیاطی و طراحی لباس

پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی

پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی

پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی

پروژه کارافرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
طرح توجیهی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
دانلود پروژه کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
دانلود کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
طرح توجیه فنی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
توجیه اقتصادی کارگاه دودی و شور کردن ماهی 
کارگاه 
دودی 
 شور کردن
 ماهی
دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1023 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43

پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی در 43 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان                                                                            شماره صفحه

خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 4

 

فصل اول -  کلیات........................................................................................................................................... 5

1- 1 مقدمه :.............................................................................................................................................................. 6

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :.................................................................................................................. 6

محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 7

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :................................................................................................................................. 7

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :.................................................................................................................... 7

مجوز های قانونی :..................................................................................................................................................... 7

مراحل صدور جواز تاسیس :..................................................................................................................................... 8

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس............................................ 8

1-   اشخاص حقیقی................................................................................................................................................. 8

2-   اشخاص حقوقی................................................................................................................................................. 9

مدارک مورد نیاز:........................................................................................................................................................ 9

اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 10

تعریف:...................................................................................................................................................................... 10

صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 10

مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 11

 

فصل دوم - روش انجام کار...................................................................................................................... 12

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :.................................................. 13

بازدید از کارخانه  دودی و شور کردن ماهی.......................................................................................................... 13

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 13

فهرست تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :........................................................................ 14

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار (ارقام به میلیون ریال) :............................ 15

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت ( جهت فروش  کالا ).................................................................................... 15

 

فصل سوم - امور مالی طرح...................................................................................................................... 16

جدول 1  صادرات محصول.................................................................................................................................... 17

جدول 2 وسائل نقلیه عمومی و حمل و نقل........................................................................................................... 17

نمودار 1 مراحل 8 گانه شور و دودی کردن ماهی................................................................................................. 18

جدول 3 تاسیسات برق........................................................................................................................................... 19

جدول 4 سوخت مورد نیاز روزانه.......................................................................................................................... 19

جدول 5 برآورد مساحت ساختمان های تولیدی و غیر تولیدی............................................................................. 19

جدول 6 برآورد زمین و محوطه سازی................................................................................................................... 20

پلان کلی این واحد به شرح زیر می باشد :............................................................................................................ 20

جدول 7 برآورد نیروی انسانی مورد نیاز طرح....................................................................................................... 21

جدول 8 برآورد مواد اولیه مورد نیاز...................................................................................................................... 21

جدول 9 برنامه زمان بندی اجرای طرح................................................................................................................. 22

جدول 10 برنامه تولید سالیانه................................................................................................................................. 22

جدول 11 برآورد مقداری و ریالی مواد اولیه......................................................................................................... 23

جدول 12 برآورد مقداری و ریالی انرژی مورد نیاز............................................................................................... 23

جدول 13 برآورد نیروی انسانی و هزینه های آن................................................................................................... 24

جدول 14 هزینه های ماشین آلات تولید................................................................................................................ 24

جدول 15 هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی...................................................................................................... 25

جدول 16 برآورد هزینه وسایل نقلیه حمل ونقل.................................................................................................... 25

جدول 17 برآورد هزینه لوازم و اثاثیه اداری.......................................................................................................... 26

جدول 18 برآورد هزینه های زمین......................................................................................................................... 26

جدول 19 برآورد هزینه های ساختمان سازی........................................................................................................ 27

جدول 20 برآورد هزینه های محوطه سازی........................................................................................................... 27

جدول 21 جمع بندی برآورد هزینه های زمین ، ساختمان و محوطه سازی......................................................... 28

جدول 22 برآورد هزینه های قبل از بهره برداری.................................................................................................. 28

جدول 23 برآورد سرمایه ثابت............................................................................................................................... 29

جدول 24 برآورد سرمایه در گردش....................................................................................................................... 29

براورد سرمایه گذاری کل......................................................................................................................................... 30

جدول 25 نحوه تامین منابع و اخذ وام بانکی........................................................................................................ 30

جدول 26 برآورد هزینه های استهلاک................................................................................................................... 31

جدول 27 برآورد هزینه های غیر عملیاتی.............................................................................................................. 31

جدول 28 برآورد هزینه های نگهداری و تعمیرات................................................................................................ 32

جدول 29 برآورد هزینه های عملیاتی..................................................................................................................... 32

جدول 30 برآورد هزینه های ثابت تولید................................................................................................................ 33

جدول 31 برآورد هزینه های متغیر تولید............................................................................................................... 33

برآورد هزینه های کلی تولید.................................................................................................................................... 34

محاسبه قیمت تمام شده........................................................................................................................................... 34

جدول 32 برآورد قیمت فروش.............................................................................................................................. 34

محاسبه فروش کل.................................................................................................................................................... 35

محاسبه سود سالیانه.................................................................................................................................................. 35

محاسبه هزینه تولید در نقطه سر به سر................................................................................................................... 35

محاسبه درصد تولید در نقطه سر به سر.................................................................................................................. 36

نرخ بازگشت سرمایه................................................................................................................................................ 36

دوره بازگشت سرمایه............................................................................................................................................... 36

محاسبه حقوق سرانه................................................................................................................................................ 37

محاسبه فروش سرانه................................................................................................................................................ 37

محاسبه سطح زیر بنای سرانه.................................................................................................................................. 37

محاسبه سرمایه گذاری سرانه ثابت.......................................................................................................................... 38

نسبت ارزش افزوده ماشین آلات............................................................................................................................ 38

درصد کارکنان تولید به کل کارکنان......................................................................................................................... 38

نسبت سرمایه در گردش به سرمایه ثابت................................................................................................................ 39

محاسبه شاخص های بهره وری طرح..................................................................................................................... 39

نسبت سود به فروش................................................................................................................................................ 39

نسبت سود به سرمایه ثابت...................................................................................................................................... 39

جدول 33 خلاصه جدول سود (زیان).................................................................................................................... 40

 

فصل چهارم - جمع بندی نتیجه گیری و پیشنهادات................................................................ 41

نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 42

 

 

 

 

 

 

خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی دودی و شور کردن ماهی پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

 

1 مقدمه :

یکی از روش های نگهداری گوشت که قدمتی بس طولانی دارد دودی کردن آن است و حتی گفته می شود این نگهداری از نمک سود کردن گوشت هم قدمتی طولانی تر دارد . نگهداری گوشت بوسیله نمک سود کردن از ماقبل تاریخ بوده است . به طوری که در روم قدیم برای نگهداری فرآیندهای از نمک و عسل استفاده می شده است . البته استفاده توام نمک سود و دودی کردن می تواند اثر بهتری در نگهداری داشته و ضمناً ذائقه ، رنگ و طعم گوشت را نیز بیشتر و مطلوبتر حفظ نماید .

همانطوری که گفته شد دودی کردن قدیمی ترین روش نگهداری گوشت است و قدمت آن به دوران غار نشینی بشر می رسد . در زمان های قدیم دود دادن به طریق خیلی ساده و مستقیم انجام می شد اما امروزه دود در کوره های مخصوص تولید و در اتاقک های کاملاً قابل کنترل مورد استفاده قرار می گیرد اما در هر حال اصول دود دادن طی سالیان دراز تفاوت چندانی نکرده و هنوز هم عموماً دود را از سوختن ناقص یا کند خاک اره چوب های سخت مانند چوب بلوط تولید می کنند .

هدف های اصلی دود کردن عبارتند از :

دادن عطر و طعم خاص به گوشت ، نگهداری و طولانی کردن عمر محصول ، تولید محصول جدید ، ایجاد رنگ مطلوب و خاصی در گوشت و جلوگیری از اکسیداسیون محصول .

 

1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :

دودی و شور کردن ماهی

 

محل اجرا :

 

 

1 – 3 – مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

 

 

 

 

 

1 – 6  - وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 25  نفر میباشد .

 

مجوز های قانونی :

تعریف: جواز تاسیس مجوزی است که جهت احداث ساختمان ، تاسیسات و نصب ماشین آلات بنام اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی (زراعی ، باغی ، شیلاتی ، دام و طیور، جنگل و مرتع)  صادر میگردد.

 

 

گزارش مختصر بازدید از واحد ها تولیدی با خدماتی مرتبط با موضوع پروژه :

بازدید از کارخانه  دودی و شور کردن ماهی

براساس هماهنگی های بعمل آمده در بازدید از کارخانه دودی و شور کردن ماهی به بررسی سیستم ها و دستگاه ها و ماشین آلات موجود در کارخانه پرداختیم و سیستم مدیریت و روش های تامین مواد اولیه را در کارخانه مورد ارزیابی قرار دادیم ،

 

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوری در کلیه رشته ها می تواند عامل پیشرفت  و توسعه قرار گیرد در بخش صنعت و در دودی و شور کردن ماهی استفاده از ایده های نو و نوآوری و خلاقیت می تواند به عامل موفقیت تبدیل شود ، طراحی های گرافیکی تبلیغاتی یکی از عوامل پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور های صاحب سبک در صنعت می باشد ، الگوبرداری از این روشها برای معرفی کالا و محصولات می تواند به عنوان یک ایده نو مورد استقیال قرار گیرد .

 

 

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه دودی و شور کردن ماهی

تحقیق آب در کشاورزی

تحقیق آب در کشاورزی

تحقیق آب در کشاورزی

دانلود تحقیق آب در کشاورزی

تحقیق آب در کشاورزی
آب در کشاورزی
پروژه آب در کشاورزی
مقاله آب در کشاورزی
بررسی آب در کشاورزی
درباره آب در کشاورزی
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

تحقیق آب در کشاورزی

آّ ب برای کشاورزی

حیطه وسیعی از آب تحلیل رفته و غیر تحلیل رفته استفاده شده درزیر بخش های کشاورزی مربوط به موارد محیطی، اقتصاد ی، اجتماعی برجسته و برخورد های حرفه ایی به خصوص

، را می پوشاند، آب برای کشاورزی، آب حاکم استفاده شده از جریانات آبی برای آبیاری و آب باران و رطوبت خاک درجنگل ها و زمین های کشاورزی می باشد. تبخیر از بدنه های آب تازه و زمین های مرطوب برای زیست ستیزی و ماهی گیری دریائی و درون مرزی مهم

می باشد آبیاری از 70 درصد حجم های آبی مختصر جهانی (که در ; 800/6 همین شده است) استفاده می کند، درحالیکه استفاده کلی کشاورزی درحدود 90 درصد استفاده کلی آب روان و آب باران را (000/25 ). نشان می دهد. جدول درشکل 1 طبقات مختلفی از آب کشاورزی و استفاده شان را برای محصولات (آبیاری شده، باران خورده و زمین خشک) زیر بخشهای جنگی، ماهیگیری و دامها نشان می دهد .

مطالبات کشاورزی استفاده جاری از بارش باران، رطوبت خاک و آب های روان رابرای تولیدات کشاورزی نشان می دهد. این با مطالبات طرح ریزی شده ی کلی فرق می کند و شکاف سرمایه گذاری سریع و عظیم برای ذخایر آبی، گاهی اوقات با هنوان نا سازگاری و تناقض ذخیره ی آبی اشاره می شود. علاوه برهمه این ها، کشاورزی برای جمعیت جهانی تحت و ضعیت های آبیاری و بارانی ؛ خوراک و غذای مورد نیاز را تامین می کند (اپل گرن و کلهن، 2001).

دریک چشم انداز وسیعتر نه تنها اصلی ترین مصرف کننده ی آب میباشد بلکه فاکتور حیاتی شکل گیری بیوم های آب تازه و جهانی می باشد که قسمت الزامی خدمات اکو سیستم حافظ زیست را تشکیل می دهد. کشاورزی همچنین یک دلیل جایی و آلودگی منابع آب می باشد و همچنین چرخه غذایی را درمسیر های آب های و سیستم های آب خاک مختل می کند و آب غیر مفید و باارزش کمتری برای استفاده های آبی ارائه می دهد. کشاورزی اولین مرکزاقتصادی حافظ زیست قدیمی را ارائه داد که به طور0.75 نزدیک با ارزش های اصول و مقررات حرفه ای به خصوص و فرهنگی زمین و آب که برروی آن جوامع سنتی و قدیمی ساخته می شوند، اتصال داشت. استفاده آبی کشاورزی و صول مقررات حرفه ای موضوع گسترده و وسیعی را تشکیل می دهد که ماورای تولید غذا، تولید ماکزیمم، صلا حیت

استفاده آب بهبود یافته و حفاظت از محیط زیست می رود. آب درکشاورزی به ملور گسترده با آبیاری رابطه دارد. انقطاب بستر و افزایش درتولید غذای جهانی از، 1960 تا، 1980حیطه مهمی براساس بسط وگسترش در حیطه آبیاری جهانی از 140 میلیون هکتار با 240 هکتار، بود.

250 میلیون هکتار منطقه آبیاری شده وجود دارد که تقریبا 0.75 آن درکشور های درحال توسعه و چهار کشور، چین، هند، ایالات متحده آمریکا و پاکستان، شامل نصف زمین های آبیاری شده جهان می باشند.


شکل 1: جدول استفاده های آبی درکشاورزی و تاثیراتش.

تجارت آب موجود، تغییرات در ذخیره، تخریب محیطی

 

استفاده مسیل

و تاثیرات آن

آب باران و استفاده رطوبت خاک

مختصراتی از آب رودخانه و استفاده زیر زمینی

زیر بخش کشاورزی

تجارت غذائی، کمک غذایی

آلودگی رود خانه ای منابع غیر محلی

آبیاری تکمیلی / محصول آبی، استفاده غیر رقابتی

12 درصد منطقه کشاورزی

آبیاری

تجارت غذائی، کمک غذائی، تخریب زمین

آلودگی رودخانه ای، منابع غیر محلی

88 درصد مناطق کشت شده، تولید محصول صادراتی، پستی و نقدی

آبیاری تکمیلی /محصول آبی، ذخایر آبی روستایی

محصولات بارانی

کاهش و افزایش و ذخیره ؛ تجارت غذایی،‌کمک غذایی،‌تخریب زمین

چرای فصلی زمین های پشت سیل برده

حیطه ؛ به مدیریت زمین چراگاه

ذخیره های آبی دام، تولید بر اساس علوفات آبیاری شده

دام

تجارت غذا، کمک غذا

ماهیگیری های تسخیری ؛ کشاورزی در بدنه های آبی طبیعی

 

آبزی پروری برکه ای و استخری

ماهی گیری

کاهش در ذخیره، چوب سوخت و الوار صادراتی – وارداتی

تاثیر روی رسوب گذاری و سیلابها

جریان کاهش یافته ی استفاده تحلیل رفته سالیانه (500/1 -500)، جریانات و ریزش های درونی با سطح پایین پیشرفته

آبیاری جنگلی

جنگلداری

 

2-1- جمعیت و غذا :

آب برای تولید کشاورزی ضروری می باشد و ارتباط آن با امنیت غذایی و موارد جمعیتی اغلب در دسترسی آبی و کمیابی آبی با منابع آبی معین توزیع شده روی جمعیت درحال افزایش، منعکس می شود. با عنوان یک پیامد چشم اندازهای اصول و مقررات حرفه ای از آب در کشاورزی به طور نزدیک با بحث malthuian روی جمعیت،‌کمیابی آبی ناسازگاری ها مربوط شده است. رشد جمعیت جهان ادامه خواهد داشت، اگر چه در میزان های کاهشی (شکل 2) می باشد و تا سال 2050 به جمعیت حدود 9 بیلیون می سازد. به طور کلی رشد اساسا در جمعیت انبوه کشور های در حال پیشرفت با کاهش جزیی در جمعیت در کشور های پیشرفته اتفاق خواهد افتاد.

شکل (2) : رشد جمعیت طرح شده.

فهرست مطالب

نیروهای محرک و تهدید ها 1

آّ ب برای کشاورزی.. 1

2-1- جمعیت و غذا : 3

محل و – چهارچوب 1: مهاجرت جمعیت : 6

3. 1 جهانی شدن و تکنولوژی : 7

1.4 – بالایا و سوانح القا شده به بشر : 9

5-1 ارزیابی و تغییر. 11

پیشرفت و حفاظت. 11

1-2 اصول محیطی : 11

5-1 ارزیابی و تغییر. 12

پیشرفت و حفاظت. 13

1-2- اصول محیطی : 13

203 پیشرفت و نگهداری : 16

3-ارزشهای اخلاقی. 17

3.1- مقدار آب و غذا : 17

3.2ارزش رفاه و بهزیستی. 18

3.3. ارزش منابع طبیعی : 18

تجارت و سرمایه گذاری. 19

4.1. آب و تجارت. 19

4.2 آب و سرمایه گذاری زمین : 20

کمیابی آب تهدیدات واقعی و مشاهده شده. 20

5.1 کمیابی آب : 20

5.2 آب مشترک و کمیابی زمین : 21

5.3 سیاست آبی جهانی و داخلی : 22

اصول و مقررات نظارت آب. 22

6.2 علم، قانون، اقتصاد، سرمایه : 23

14 : 5 راز سرمایه (2000 De soto). 23

6.3 آب مقرر و نظارت شده برکشاورزی. 24

نتایج : 25

 

دانلود تحقیق آب در کشاورزی

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو در 81 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو

پروژه کارافرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
طرح توجیهی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
کارآفرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
دانلود پروژه کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
دانلود کارآفرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
طرح توجیه فنی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
توجیه اقتصادی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو
کارگاه
 تولید 
 فیلتر
 هوا
دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1537 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

پروژه کارآفرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو در 81 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان                                                                            شماره صفحه 

خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 7

فصل اول..................................................................................................................................................................... 8

کلیات.......................................................................................................................................................................... 8

مقدمه :........................................................................................................................................................................ 9

نام کامل طرح و محل اجرای آن :.............................................................................................................................. 9

محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 9

مشخصات متقاضیان :.............................................................................................................................................. 10

دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................ 10

وضعیت و میزان اشتغالزایی :................................................................................................................................... 11

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :.............................................................................................................................. 11

نام و کد محصولات................................................................................................................................................. 11

در اشکال زیر چند نمونه از فیلترهای هوا نشان داده شده است........................................................................... 12

دسته بندی محصول................................................................................................................................................. 12

در حالت کلی فیلترهای هوا به چهار گروه عمده زیر تقسیم بندی میشوند :......................................................... 12

شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 13

شرایط واردات محصول........................................................................................................................................... 14

بازار OEM.............................................................................................................................................................. 14

بازار OES............................................................................................................................................................... 14

بازار AM................................................................................................................................................................ 15

بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول...................................................... 15

بررسی قیمتهای داخلی............................................................................................................................................ 15

در طرح حاضر قیمت متوسط انواع فیلتر بهصورت زیر در نظر گرفته شده است :............................................. 16

بررسی قیمت های جهانی فیلترهوا......................................................................................................................... 16

معرفی موارد مصرف وکاربرد.................................................................................................................................. 17

در جدول زیر جمع بندی موارد کاربرد این محصول خلاصه شده است.............................................................. 18

همانطوربکه پبشتر نبز اشاره گردبد بازار قطعات خودرو که فیلتر هوا نیز در آن جای دارد خود به گروه های زیر تقسیم بندی میگردد:     18

بازار OEM :........................................................................................................................................................... 19

بازار OES :.............................................................................................................................................................. 19

بازار AM :............................................................................................................................................................... 19

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول............................................................ 20

-1-9 کشورهای عمده تولیدکننده و مصرف کننده محصول.................................................................................. 20

-1-9-1 کشورهای عمده مصرف کننده................................................................................................................ 20

در جدول بالا برای برآورد حجم مصرف به شیوه زیر رفتار شده است :.............................................................. 21

بازار OE :............................................................................................................................................................... 21

بازار AM :............................................................................................................................................................... 21

کشورها ی عمده تولیدکننده..................................................................................................................................... 21

شرایط صادرات........................................................................................................................................................ 22

وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................ 23

بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون................................................................... 23

بررسی ظرفیت های بهره برداری............................................................................................................................ 23

با مراجعه به اطلاعات وزارت صنایع و معادن، ظرفیت بهره برداری در سطح کشور به صورت جدول زیر جمع بندی شده است:            23

بررسی روند ظرفیت نصب شده تولید فیلتر هوا در کشور..................................................................................... 24

با توجه به جدول فوق و بااستناد بر تاریخ بهره برداری از واحدهای فعال کشور، روند ظرفیت نصب شده کشور درجدول زیر جمع بندی شده است:.................................................................................................................................................................................. 24

بررسی روند تولید واقعی فیلتر هوا در کشور.......................................................................................................... 25

بررسی سطح تکنولوژی تولید در واحدهای فعال................................................................................................... 26

فیلترهای مورد استفاده در انواع خودروها به گروه های زیر تقسیم بندی میشوند :.............................................. 26

نگاهی به راندمان تولید )درصد استفاده از ظرفیت اسمی ( در واحدهای فعال..................................................... 26

کشورها و شرکت های سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید....................................................................... 27

بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرح های توسعه در دست اجرا...................................................................... 27

وضعیت کل طرحهای در حال ایجاد تولید فیلتر هوا در کشور............................................................................... 28

بررسی وضعیت طرحهایی که دارای پیشرفت بیش ازصفر هستند......................................................................... 29

پیشبینی عرضه در بازار آینده کشور........................................................................................................................ 30

الف ( پیشبینی عرضه واحدهای فعال...................................................................................................................... 30

ب ( پیشبینی عرضه واحدهای در حال ایجاد.......................................................................................................... 30

با توجه به جدول بالا ، ظرفیت طرحهای در حال ایجاد که در آینده به ظرفیت نصب شده کشور اضافه خواهد شد، به صورت زیر قابل پیشبینی است :.................................................................................................................................................................................. 31

بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا آخر سال 1385.................................................................. 31

بررسی روند مصرف از آغاز برنامه توسعه سوم تاکنون.......................................................................................... 32

برآورد میزان مصرف درصنایع خودروسازی........................................................................................................... 32

برآورد روند مصرف در بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................. 34

بررسی روند صادرات از آغاز برنامه توسعه تا آخر سال 1385............................................................................ 34

بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه توسعه چهارم............................................................... 36

الف ( پیش بینی تقاضا در بازار خودروسازان......................................................................................................... 36

ب ( بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................................................ 36

جمع بندی پیش بینی تقاضای بازار داخل در آینده................................................................................................ 37

با جمع بندی تقاضای بازار خودروسازان و بازار AM  پیش بینی تقاضای بازار داخل در آینده  به شرح جدول زیر آمده است : 37

جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار 37

نتیجه گیری نهایی امکان پذیری ایجاد واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار.............................................. 38

با عنایت بر مطالعات صورت گرفته، نتیجه گیری میشود که احداث واحدهای جدید تولید فیلتر هوا، تنها در شرایط زیر توجیه پذیر خواهد بود:     38

بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید وعرضه محصول در کشور و مقایسه آن با دیگر کشورها.................. 39

نگاهی به روش تولید فیلترهای هوا......................................................................................................................... 39

مجموعه فیلترهای مورد استفاده در صنعت خودرو به دو گروه عمده تقسیم میگردند :....................................... 39

روش تولید فیلترهای پلاستیکی............................................................................................................................... 39

روش تولید فیلترهای پلاستیکی را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :....................................................... 39

شرح هر کدام از مراحل تولید را میتوان به صورت زیر ارائه کرد :....................................................................... 40

آماده سازی مواد اولیه پلیمری (رزین (................................................................................................................... 40

برش کاغذ به اندازه مورد نیاز................................................................................................................................. 40

رم دهی کاغذ به شکل کنگره................................................................................................................................... 40

فرم دهی کاغذ کنگره شده به شکل رول................................................................................................................. 41

تزریق مواد پلیمری در قسمت فوقانی و تحتانی کاغذ کنگره و رول شده.............................................................. 41

روش تولید فیلترهای فلزی...................................................................................................................................... 42

روش تولید فیلترهای فلزی را میتوان به صورت فرایند زیر نمایش داد :.............................................................. 42

برش ورق فلزی  ..................................................................................................................................................... 42

فرم دهی ورق بریده شده به وسیله قالب و تولید رول فیلتر................................................................................... 43

جوشکاری ورق یا درزکوبی آن............................................................................................................................... 43

پانچ و فرمدهی قطعه بالا و پایین فیلتر.................................................................................................................... 43

تزریق قطعات پلاستیکی.......................................................................................................................................... 43

فرم دهی کاغذ.......................................................................................................................................................... 44

مونتاژ فیلتر............................................................................................................................................................... 44

نگاهی به سطح تکنولوژی مورد استفاده در تولید فیلتر هوا................................................................................... 44

الف(  فیلتر خودروهای سبک.................................................................................................................................. 45

در این گروه از فیلترسازی دو تکنولوژی مورد استفاده قرار میگیرد :................................................................... 45

تکنولوژی تمام اتوماتیک.......................................................................................................................................... 45

تکنولوژی سنتی........................................................................................................................................................ 45

ب ( فیلتر خودروهای سنگین.................................................................................................................................. 45

ج ( فیلتر خودروهای صنعتی................................................................................................................................... 45

تکنولوژی بالا............................................................................................................................................................ 46

تکنولوژی متوسط..................................................................................................................................................... 46

تکنولوژی پایین......................................................................................................................................................... 46

معیار مهم در تعیین سطح تکنولوژی مورد استفاده در ساخت فیلترهای هوا را میتوان به شرح زیر دسته بندی کرد :    47

مقایسه روش تولید معمول کشورمان با دیگر کشورهای جهان............................................................................... 47

روش های تولید مورد استفاده در سایر کشورها مورد مقایسه قرار گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :.............. 47

تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژیهای مرسوم در تولید........................................................................................ 48

مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 49

مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 49

شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس......................................... 49

1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 49

2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 50

مدارک مورد نیاز:..................................................................................................................................................... 50

اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 50

تعریف:...................................................................................................................................................................... 51

صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 51

مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 52

برآورد حداقل ظرفیت اقتصادی طرح..................................................................................................................... 52

لحاظ کردن نقطه سربسر تولید................................................................................................................................. 53

لحاظ کردن حداقل سود مورد انتظار....................................................................................................................... 53

الف – ظرفیت اسمی................................................................................................................................................ 53

ب – ظرفیت عملی.................................................................................................................................................. 54

فصل دوم.................................................................................................................................................................. 55

روش انجام کار......................................................................................................................................................... 55

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 56

فهرست تجهیزات مورد نیاز و برآورد قیمت آنها :................................................................................................. 56

مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :................................................................. 57

روشهای بازاریابی و تبلیغات جهت جذب مشتریان............................................................................................... 58

فصل سوم................................................................................................................................................................. 59

امور مالی طرح......................................................................................................................................................... 59

سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 60

خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 60

هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 60

هزینه محوطه سازی :............................................................................................................................................... 61

هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................ 61

هزینه ماشین آلات و تجهیزات :.............................................................................................................................. 62

هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :...................................................................................................................... 63

هزینه تجهیزات آزمایشگاهی :................................................................................................................................. 63

وسایل اداری و خدماتی........................................................................................................................................... 63

ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی...................................................................................................... 63

هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................................................ 64

هزینه های پیشبینی نشده......................................................................................................................................... 64

هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 64

مواد اولیه مورد نیاز :................................................................................................................................................ 65

برآورد مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و منابع تأمین آن.................................................................................... 65

معرفی نوع و میزان مواد اولیه عمده........................................................................................................................ 65

در جدول زیر مواد اولیه عمده مصرفی در فیلترها آورده شده است..................................................................... 65

معرفی منابع تأمین مواد اولیه................................................................................................................................... 65

برآورد قیمت های مواد اولیه مصرفی...................................................................................................................... 66

بررسی تحولات اساسی در روند تأمین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده.................................................. 66

رزین ها..................................................................................................................................................................... 66

فولادها...................................................................................................................................................................... 67

کاغذ صافی............................................................................................................................................................... 69

پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................ 69

انتخاب محل اجرای یک طرح تولیدی عموماً براساس معیارهای زیر صورت می گیرد :..................................... 69

بازارهای فروش حصول........................................................................................................................................... 69

الف ( بازار خودروسازان.......................................................................................................................................... 70

ب ( بازار خدمات پس از فروش خودرو................................................................................................................ 70

بازار تأمین مواد اولیه................................................................................................................................................ 71

احتیاجات و نیازمندی های دیگر طرح................................................................................................................... 72

امکانات زیر بنایی مورد نیاز.................................................................................................................................... 72

حمایت های خاصدولتی........................................................................................................................................... 72

با جمع بندی مطالعات مکانیابی، محل اجرای مناسب اجرای طرح در جدول زیر آمده است............................ 73

بررسی و تعیین میزان آب ، برق ، سوخت ، امکانات مخابراتی و ارتباطی.......................................................... 73

برآورد برق مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................ 73

برآورد آب مورد نیاز و چگونگی تأمین آن............................................................................................................. 74

برآورد سوخت مصرفی مورد نیاز و چگونگی تأمین آن........................................................................................ 74

برآورد امکانات مخابراتی و ارتباطی لازم و چگونگی تأمین آن............................................................................ 74

برآورد امکانات زیربنایی مورد نیاز......................................................................................................................... 74

نیازمندی طرح به راه را میتوان در حالت زیر مورد بررسی قرار داد :.................................................................. 75

عبور و مرور کامیونهای حامل مواد اولیه و محصول............................................................................................... 75

عبور و مرور کارکنان................................................................................................................................................ 75

سایر امکانات مانند راهآهن، فرودگاه و بندر.......................................................................................................... 75

وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی............................................................................................................. 75

حمایت های تعرفه گمرکی و مقایسه آن با تعرفه های جهانی................................................................................ 75

حمایتهای مالی.......................................................................................................................................................... 76

فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 77

جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 77

نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 78

عوامل مزیت رقابتی که در صنعت قطعه سازی امکان ایجاد آنها وجود دارد به شرح زیر است:.......................... 80

 


خلاصه طرح :

در این طرح به بررسی کارگاه تولید فیلتر هوای خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

مقدمه :

مطالعات امکان سنجی، مطالعات کارشناسی است که قبل از اجرای طرح های سرمایه گذاری اقتصادی انجام می گیرد. در این مطالعات از نگاه بازار، فنی و مالی و اقتصادی طرح مورد بررسی و آنالیز قرار گرفته و نتایج حاصل از آن به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرد. گزارش حاضر مطالعات امکان سنجی مقدماتی تولید فیلتر هوا برای انواع خودرو میباشد. که در قالب متدولوژی علمی مطالعات امکان سنجی تهیه گردیده است و مطابق متدولوژی فوق ، ابتدا محصول مورد مطالعه به طور دقیق معرفی شده و سپس بررسی های لازم روی بازار آن صورت خواهد گرفت و در ادامه مطالعات فنی در خصوص چگونگی تولید و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نیز شناسایی شده و در نهایت ظرفیت های اقتصادی و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای طرح برآورد و ارائه خواهد شد تا با استفاده از آن سرمایه گذران و علاقه مندان محترم بتوانند کلیه اطلاعات مورد نیاز را کسب و در جهت انجام سرمایه گذاری اقتصادی با دید باز و مسیرشفاف اقدام نمایند. امید است این مطالعات کمکی هرچند کوچک در راستای توسعه صنعتی کشورمان بعمل بیاورد . 

 

نام کامل طرح و محل اجرای آن :

تولید  فیلتر هوا

 

محل اجرا :

 

 

مشخصات متقاضیان :

نام

نام خانوادگی

مدرک تحصیلی

تلفن

 

 

 

 

 

دلایل انتخاب طرح :

در کشور ما توسعه صنعت خودرو از سال 1371 شروع شده و سیاست های دولت در گسترش این صنعت و کسب سهم از بازار جهانی می باشد . توسعه صنعت خودرو سبب توسعه صنعت قطعه سازی در کشور شده است بطوریکه هم اکنون حدود 1700 قطعه ساز در کشور 2 درصد از تولید / فعالیت می نمایند . صنعت خودرو حدود چهار درصد و صنعت قطعه سازی ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهند و در این میان قطعات تند مصرف خودرو که محصول مورد مطالعه نیز در آن خانواده قرار دارد ، از بیشترین سهم در قطعه سازی برخوردار می باشند .

توسعه صادرات از دیگر سیاست های دولت است که قطعات خودرو نیز در این حرکت قرار دارند . نگاه ویژه مسئولین به صادرات قطعات خودرو ، ایجاد ستاد ویژه توسعه صادرات این قطعات در سازمان توسعه تجارت ایران و بسیاری از موارد دیگر ، نشان از وجود حرکت عظیم در توسعه تولید و صادرات قطعات خودرو می باشد . بنابر این می توان گفت که هر چند قطعات خودرو در ردیف کالاهای اساسی و استراتژیک قرار ندارند ولی این قطعات در ردیف کالاهای مهم و حساس کشور قرار دارند .

محصول مورد مطالعه یک قطعه ای از قطعات خودرو محسوب می شود. از اینرو اهمیت استراتژیک آن نیز در ردیف صنایع و بازار خودرو طبقه بندی میگردد. 

وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 31 نفر میباشد .

 

جمع بندی و نتیجه گیری مطالعات بازار و پیشنهاد نهایی در مورد احداث واحدهای جدید از نگاه توجیه پذیری بازار

 از موازنه جداول شماره 10 و 15 و 22 نشان داده می شود که هر چند در دو سال 87و 86 کمبود عرضه نسبت به تقاضای بازار وجود خواهد داشت ، لیکن در سالهای با با بهره برداری ار طرح های در حال ایجاد نه تنها کمبود بر طرف خواهد شد بلکه مازاد عرضه نیز بوجود خواهد آمد و بنابراین به راحتی قابل نتیجه گیری است که در شرایط عادی ایجاد واحدهای جدید برای تولید فیلتر هوا به لحاظ بازار توجیه پذیر نمی باشد. لیکن در صورتی که نگاه عمیق به واحدهای در حال ایجاد و همچنین واحدهای فعال کشور در تولید فیلتر هوا انداخته شود و همچنین در صورتی که مزیت های رقابتی کشورمان از نگاه اقتصاد کلان مورد کنکاش قرار گیرد در این صورت پیشنهادات زیر برای متقاضیان ایجاد و واحدهای جدید تولید فیلتر هوا قابل ارائه خواهد بود.

 -1 با بررسی میزان سرمایه ثابت طرحهای فعال و همچنین طرحهای در حال ایجاد میتوان گفت که بسیاری از این واحدها از سطح تکنولوژی پایین در تولید برخوردار هستند. بنابراین هر چند به لحاظ موازنه عرضه و تقاضا بازار از مازاد عرضه برخوردار است، لیکن به لحاظ قیمت و کیفیت میتوان بااستفاده از تکنولوژی بالا، تعداد زیادی از تولیدکنندگان موجود یا تولیدکنندگانی که در آینده وارد بازار خواهند شد، از بازار خارج ساخته و سهم مناسب از بازار را به دست آورد.

2- سیاستهای دولت در جهت افزایش صادرات غیرنفتی قراردارد که قطعات خودرو بخصوص قطعات تند مصرف نیز در فهرست صادرات فوق الذکر قرار دارد. بنابراین با عنایت بر پتانسیل بالای بازار جهانی و همچنین با تکیه بر مزیت های رقابتی تولید در کشور، امکان توسعه صادرات وجود داشته و لذا در صورت استفاده از تکنولوژی بالا، طرح های جدید قابلیت ورود به بازارهای جهانی را دارا هستند.

دانلود پروژه کارآفرینی کارگاه تولید  فیلتر هوای خودرو

مقاله آب درمانی

مقاله آب درمانی

مقاله آب درمانی

دانلود مقاله آب درمانی

مقاله آب درمانی
آب درمانی
پروژه آب درمانی
بررسی آب درمانیپ
تحقیق آب درمانی
درباره آب درمانی
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

مقاله آب درمانی

آب پاشى‏

این نوعى درمان است که با کوبش شدید آب صورت مى‏گیرد. این روش نیروبخش و فرح‏بخش است ولى تحمل آن سخت است و بنابراین کاربرد خیلى گسترده ندارد و اشخاص پیر نمى‏توانند آن را تحمل کنند.

نمک مالى

این روش نوعى آب درمانى مخلوط با مواد معدنى است. درمانگیران مى‏گویند که این روش به آنان احساس بهبود و تندرستى بیش از پیش مى‏دهد.

حمام دو جفتى

در این روش دو جفت وان کوچک را کنار هم قرار داده‏اند. در یک وان آب سرد و دیگرى آب داغ دارد. درمانگیر در وان آب داغ به نوعى مى‏نشیند که پاهایش تا اندکى بالاى زانوها در وان آب سرد فرو رفته‏اند. یکى از نتایج این روش بهبود گردش خون در پاها و تسکین ناراحتیهاى پاهاست. یکى دیگر از نتایج آن بهبود وضع کسانى است که مشکلات لگن خاصره یا مشکلات مهره‏هاى پایین ستون فقرات دارند.

حمام نمک اپسوم

این نوعى حمام براى عرق ریزى خیلى زیاد است. در وان حمام سه تا چهار کیلو نمک مى‏ریزند و وان را از آب داغ پر مى‏کنند و درمانگیر تا چانه در آن فرو مى‏رود. بیمار در این وضعیت عرق فراوان مى‏کند. پس از مدتى معین او را بیرون مى‏آورند و زیر دوش آب داغ مى‏برند و سپس ماساژ مى‏دهند و در حوله‏هاى ضخیم مى‏پیچند که بیشتر عرق کند. پس از یک دوش آب داغ نهایى بیمار را به بستر مى‏فرستند که استراحت کند.

سایر روشها

روشهای دیگری همچون آبپاشى سوزنى ، حمام حباب هوا ، ماساژ زیر آبى و ... .

کاربردهای ویژه آب درمانی

آب درمانی براى فرح‏بخشى ، آرام بخشى ، تقویت عمومى بدن و نظام دفاعى بدن ، تسکین دردهاى استخوانى - مفصلى ، بهبود گردش خون ، درمان بیماریهاى پوستى ، رفع خستگى مزمن ، و مبارزه با افسردگى و غیره امروزه در درمانگاههاى آب درمانى بکار گرفته مى‏شوند.
نوشیدن آب به مقدارى معین نیز خواص درمانى و پیشگیرى از بیماریها را دارد. پزشکان و بیولوژیست‏ها و کارشناسان تغذیه به ما مى‏گویند که هر آدم نیاز به حداقل هشت لیوان آب در روز دارد تا بدن او درست کار کند با اینحال برخی افراد روزانه فقط به نوشیدن چند لیوان آب را در کل 24 ساعت شبانه روز را گاهى براى پاک کردن بدن از مواد سمى قناعت می‌کنند.

عکاسى به روش کرلیان نشان داده که وقتى درمانگرى از مکتب شفابخشى انرژى درمانى با تمرکز فکر خود آبى را که مى‏خواهد به درمانگیر دهد به اصطلاح شارژ مى‏کند. آن آب پهنه‏اى از انرژى فوق‏العاده را درون خود مى‏نمایاند که آب معمولى ندارد، و چنین است که احتمالاً انرژى طبیعى بدن آب درمانگر توان انرژیایى و درمانى آبى را که به بیمار خود مى‏دهد، بیشتر مى‏کند.

آب درمانی همدلی دارد!

محققین می‌گویند روش آب درمانى به این دلیل مفید است که آب درمانگران افرادى دلپذیرند و توجه و همدلى کافى به وضع جسمى و حال روانى بیماران مى‏کنند، و نیز این درمان در محیطى دلپسند که در بیماران آرامش عصبى و کاهش تنش و احساس بهبود جسمى و فکرى تولید مى‏کند، اجرا مى‏شود. همه این عوامل به شخص درمانگیر کمک مى‏کنند انبساط عضلات و آرامش و سبکبارى یابد.

 

آب درمانی (Hydrotherapy)
شاید تا حالا در مورد تأثیر آب در درمان بیماریها چیزایی شنیده باشین. امروز تصمیم دارم کمی در مورد آب درمانی براتون بنویسم. ممکنه خیلی از شما فکر کنین که این یه متد جدیده، اما برعکس این یه روش کاملاً سنتی برای درمان بیماریهاس. هیدروتراپی (آب درمانی) و گرماب درمانی(Hydrothermal therapy) از زمان قدیم در خیلی فرهنگها مثل چین، روم باستان، یونان باستان و ژاپن مورد استفاده بوده اند.

آب درمانی انواع و اقسام روشها مثل سونا، وان، دوش، پاشویه، پانسمان، حمام گیاهی، نوشیدن و... رو شامل میشه. اساس کار آب درمانی، مربوط به اثرات مکانیکی و حرارتی اونه. در این روش از پاسخ بدن به محرک گرمایی و سرمایی، استفاده طولانی از حرارت، فشار ایجاد شده توسط آب و احساسی که ایجاد می کنه بهره گرفته می شه. احساسات ایجاد شده توسط اعصاب به قسمتهای عمقی تر بدن برده می شه و باعث تغییرات مختلفی مثل تحریک سیستم دفاعی بدن، تقویت سیستم گوارشی و جریان خون، اثر بر تولید هورمونهای استرسی و کاهش حساسیت به درد میشن.



حرارت باعث تسکین بخشی به بدن و کاهش سرعت کار اندامهای داخلی میشه. بر عکس سرما فعالیتهای داخلی بدن رو تحریک میکنه و افزایش میده. اگر به دلیل استرس دچار سفتی و گرفتگی ماهیچه ها باشید یه دوش گرم خیلی بهتون کمک میکنه.

هر زمان احساس خستگی و استرس کنید یه دوش یا وان گرم و بعد از اون یه دوش کوتاه سرد می تونه محرک ذهن و بدنتون باشه. وقتی توی استخر یا وان فرو می رید، فشار دائمی جادبه زمین بر روی بدن کم میشه. علاوه بر این آب تأثیرات هیدرو استاتیک هم داره. به خاطر اینکه آب به آرامی روی بدن حرکت می کنه تأثیرات ماساژ مانندی داره. آب در حال حرکت گیرنده های لمسی پوست رو تحریک میکنه که باعث افزایش جریان خون میشه و سفتی عضلات از بین می ره. آب درمانی و گرماب درمانی عمدتاً برای هماهنگ کردن بدن، تحریک گردش خون و گوارش و سیستم ایمنی و رهایی از درد استفاده میشن. به نظر می رسه که آب اثرات ویژه ای در کم کردن استرس و جوان کردن دوباره بدن داشته باشه. آب روی ماهیچه ها و پوست اثر میذاره. به ریه ها، قلب، معده و سیستم هورمونی به وسیله تحریک اعصاب نخاعی آرامش میده.

دانلود مقاله آب درمانی